Populära Inlägg

Redaktionen - 2019

Re (al) visa: nuTsie, Pandora för Blackberry

Anonim

För några veckor sedan blev vi redo för vår cykeltur hem från en av våra spelningar. En av de saker som gör det lättare för oss att cykla genom kylan och uppe på en stor kulle i Prospect Park i Brooklyn är vår iPod (notera till sillyputty, vi håller våra låtar låga så vi kan fortfarande höra vad som finns runt oss och vi bär en fin stor hjälm för extra säkerhet). Så länge vi lyssnar på något som kan antingen tänka oss på bränningen ( detta amerikanska livet ) eller låta oss låtsas att vi är i någon form av cykelbranscherspeler med ett fantastiskt soundtrack överlever vi turen. När vi blev redo den här dagen, pluggar vi in ​​våra öronproppar och gick för att starta vår iPod bara för att ta reda på att vi var helt och helt borta från juice. Wha -?

Vi fretted, svettad och kom ihåg att vi just hade laddat ner den här nya appen till min Blackberry. Ja, vi hittade nuTsie iTunes Playlist Player när vi letade efter roliga appar för arbetshästen för smartphones. Programmet $ 20, som vi hämtade från Handmark, låter dig ladda upp spellistor från din iTunes till företagets server (så du är inte begränsad till din Berrys lagring). Du får sedan tillgång till dem via ditt mobilnät. Du kan bara lyssna på din musik, eller du kan tweak programmet för att erbjuda andra artister och låtar som du tycker du skulle vilja baseras på dina spellista val. Det är typiskt som Pandora för din Blackberry ...

Programmet låter dig också ignorera din spellista och istället välja en av nuTsies spellistor. Vi valde Hip-Hip-listan. När vi trampade bort var vi imponerade av utbudet av hiphop på listan. Det var inte bara nuvarande topp tio, men de blandade sig i någon gammal skola Snoop och Dre där inne. Vi kände oss som om vi var tillbaka i gymnasiet med våra saggy jeans och Warriors parka. Som sagt såg konstnärerna på listan bara att vara stora namn, så vi upptäckte inte någon ny musik som vi inte redan visste om.

Nu för våra grepp, och tyvärr finns det några. Ljudkvaliteten var ganska eländig. Eftersom ljudet måste sända via ett mobilnät har ljudfilerna komprimerats till den minsta storleken. Denna storlek gjorde dock låtarna så lata och plana att det var som om de hade spelats in från radion med ett bandspel från '87. En stor förändring från vad vi är vana vid från vår iPod.

Vår andra fråga kom från den hicka som skulle hända när den aktuella låten spelades och nästa sång hämtades. Så snart nästa låt slutade strömma skulle den nuvarande låten sluta spela en sekund och sedan komma tillbaka vid första ljudet och sedan sakta komma tillbaka till sin tinny prakt.

Vi älskar idén om nuTsie, speciellt för när du vill kolla in en annan spellista än din egen medan du är på resande fot, men exekveringen är inte där ännu. Om appen var fri så kanske vi sjunger en annan melodi, men på $ 20 är det bara inte värt det i vår ödmjuka åsikt.

bilder: nuTsie