Populära Inlägg

Redaktionen - 2019

Re (al) -vy: Akustisk forskning ARW200 5.1 Surround-hörlurar

Anonim

Att resa kan göra dig till en hörlurarmutter. Flyga, hotell, limousiner, Rolex klockor och konferenscenter-mycket tid i ingenmans land där du behöver lite att göra. Vi är för närvarande på östkusten och eftersom AR har varit så snäll att skicka oss en ny uppsättning av surroundljud burkar, vi tänkte att det inte fanns någon bättre tid att prova dem. Om du gillar att titta på filmer och är speciella om hur de låter, kan det här vara det [förvånansvärt billigt] tricket för dig.

När vi öppnade dem var vi lite förvirrade eftersom heafonen är så små. Mindre än hörlurarna vi tittade på förra veckan. Vi antog buttressing, extra remmar, och kanske en heliumfylld titaniumbyggnad skulle hålla upp vad vi förväntade oss skulle vara en mycket stor och komplex uppsättning högtalare. SIX förare delar upp det utrymme som vilar på utsidan av öronen; de borde ha varit enorma. Vi trodde att vi fick fel produkt. Det var detta märke på sidan som verkade bekräfta vad förpackningen tycktes ligga om:

Då upptäckte vi en liten låda inuti och allt blev klart. Du ser; Dessa är bärbara (ja, fick se det ordet upp) och vikas in i en väldigt comely travel case. Det är också väldigt gott vadderat - HARD padding. Faktum är att om vi måste överge dessa babyar så småningom, kommer det inte [mystiskt] att göra det i förpackningen. Förskott på förhand till mottagaren:

Så om du inte redan gissat är det ganska svårt att få riktiga 5, 1 surround från din typiska hörlursuttag ... åtminstone surroundljudet som kodas på de flesta DVD-skivor. Du kan förfalska det eller skapa ekon eller vad som helst, men det slutar att låta som att lyssna på musik i badrummet.

Så vad gör du? USB, tillsammans med en del proprietär programvara, är den enda praktiska ledningen för att avkoda de aktuella kanalerna som finns på skivan. AR har satt ihop en ganska snygg lookin 'USB-kontakt som matchar deras designsprog för att koppla upp dig:

Hur bekväm är de? De är fina - inte fantastiska, men praktiska. De lägger all sin FoU i funktionaliteten som faktiskt är ganska bra. Titta på vadderingen nedan är det lätt att se vad vi menar - allvarligt, svettar inte detta - de kommer inte att skada dig:

Jobbar dem? Ja, verkligen, gör-biddy-do. Det kanske inte är så övertygande som din hemmabiosystem, men alla kanaler är närvarande och redovisade. Det bästa sättet att få dig själv till grund för upplevelsen är att köra sin testsekvens i den programvara som de tillhandahåller. Det testar varje talare och meddelar dess beteckning i snabb följd. Då när du tittar på en film, har du blivit förberedd för vad som är möjligt.

Vi såg filmen Wall-E för att testa ARW200-talet och fann att allt hans zippar var mycket större än vad skärmen normalt skulle tillåta.

En annan sak vi upptäckte är att dessa hörlurar kan spela högt. Mycket högre än vad som helst annat vi har anslutit till datorn. Detta har att göra med att de är anslutna till USB-porten, snarare än hörlursuttaget, vars volymbegränsningar bestäms av inbyggda förstärkare. Anyhoo var försiktig - överdriv inte det.

I slutändan är det något du borde prova. De arbetar också för vanligt stereoljud, så du behöver inte bära en extra portfölj full av hörlurar för att täcka alla lyssningsförhållanden. De låter ganska trevliga som vanliga datorkunkar; klick och pipar glittrar med militant auktoritet och fullbodda IM-varningar finns i överflöd. Lite ljus kanske, men bättre än din hörlursuttag och ipod-telefoner.

Vi försökte inte spela med dem, vara ute och alla, men antagandet är att de kommer att rocka i den avdelningen.

Få din här. Ungefär 60 kronor ...

Relaterade länkar:

• Re (al) -vy: Akustisk forskning AWD209 Wireless 2.1 hörlurar
  • Trä hörlurar
  • Audio Technica ATH-ESW9 Sovereign Wood Hörlurar

Apartment Therapy stöder våra läsare med noggrant utvalda produktrekommendationer för att förbättra livet hemma. Du stöder oss genom våra oberoende valda länkar, varav många tjänar oss till en provision.